Duurt even maar dit was mijn eerste week! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Roos Greeve - WaarBenJij.nu Duurt even maar dit was mijn eerste week! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Roos Greeve - WaarBenJij.nu

Duurt even maar dit was mijn eerste week!

Blijf op de hoogte en volg Roos

15 Juli 2014 | Tanzania, Dar es Salaam

2 juli was het dan zo ver. Mijn avontuur ging echt beginnen! 3 uur de wekker, en naar Schiphol want ik vertrok al 7 uur. Nog even wat gedronken met de hele familie en dan was het toch echt tijd om afscheid te nemen. Dat is toch echt niks voor mij. Even dacht ik waar begin ik toch eigenlijk aan. Maar toen ik eenmaal in het vliegtuig zat was het over. De reis verliep snel! Toen kwam ik aan bij het vliegveld van Dar es Salaam. Ik had mijn koffers en liep naar buiten. Allemaal mensen kwamen gelijk naar mij toe. Taxi? Taxi? Nee dankje ik was op zoek naar een bordje waar project abroad op stond. Maar nergens te vinden. Emanuel kwam naar mij toe had een kaartje van project abroad om en pakte mij spullen. Even dacht ik dat ik zwaar in de maling genomen werd omdat hij geen bordje had. Maar het was goed. Hij was super aardig mocht even naar huis bellen dat ik geland was en bracht mij bij mama George. Ook een super aardige vrouw! Ze woont met 2 klein kinderen en die waren ook nog wakker omdat ze op mij wilden wachten hihi. Helena is mijn kamergenoot een stil meisje maar wel aardig. De volgende dacht zou mijn rondleiding om 8 uur half 9 zijn. Om half 10 kwam Amen aanlopen. African time noemen ze het hier haha alles op zijn tijd. We zijn naar het weeshuis geweest dat was wel even 3 keer slikken. Het is allemaal heel vies, kinderen slapen op de grond en sommige zijn erg ziek... Daar ontmoete ik een Belgisch meisje katalin. En vertelde dat ze met andere vrijwilligers dit weekend naar Zanzibar gaan en of ik ook mee wilde. Super leuk!! Maar mijn rondleiding ging verder naar het project abroad office en de shopping plaza. Ik had een Afrikaans telefoon gekocht zodat we goedkoop met elkaar kunnen bellen. Vrijdag zouden we dan naar Zanzibar gaan. Maar het was een heel gedoe toen we eindelijk bij de Ferry aankwamen was die vol.. Dan maar zaterdag ochtend naar Zanzibar!! In Zanzibar hebben we lekker gerelexed op het strand en naar prison island geweest super mooi! Ook hebben we een rondleiding door de spices market gedaan en naar een lokaal marktje geweest om te eten. De laatste dag hebben we stown town bekeken en dan was het weer tijd om terug naar dar te gaan. Dinsdag begin ik dan echt met werken in het weeshuis. Ben heel erg benieuwd..

  • 15 Juli 2014 - 19:17

    Samantha (Ikkie):

    Aan mij de eer om de eerste reactie te geven op je verhaal! Fijn om te lezen dat je het naar je zin heb! En je negatieve gedachtes heel snel uitgezet heb! Echt, die maanden dat je er ben zullen voorbij vliegen, en dan wil je niet meer weg! :) leuk dat je ook al wat contacten heb gelegd ook al zat ik daar niet over in de war bij jou, haha! ;) het was je eerste werkdag vandaag? Geniet lekker meiss!!

  • 15 Juli 2014 - 20:22

    Judith:

    Hoi roos,

    Wat een gave ervaring zeg en wat een lef om voor een paar maanden alles achter je te laten.
    Ik ben benieuwd naar je reisverslagen hoe het daar is en je bevalt. Heel veel plezier dit is een enorme ervaring die niemand je meer afpakt ondanks dat het niet altijd makkelijk zal zijn met wat je allemaal ziet.

    Liefs judith

  • 15 Juli 2014 - 20:46

    Rianne:

    Hoi Roos,

    Wat een avontuur! Veel succes en plezier :)
    Heel erg leuk om je verslag te lezen!

    Groetjes Rianne

  • 15 Juli 2014 - 20:58

    Trix:

    Ja, Roos dan is het hier een weelde. Hoop dat je daar wat verzorging en liefde kan brengen. Meid, veel succes van de Hoefjes.

  • 15 Juli 2014 - 21:00

    Alexandra:

    He Roos,

    Wat gaaf en heftig tegelijk!!!
    Heel stoer dat je gegaan bent..

    Maar hoe tof, even naar Zanzibar!!
    Al wilde dieren tegen gekomen?
    Heel veel plezier nog en nog meer foto's
    Op Facebook graag

  • 15 Juli 2014 - 22:52

    Renee Kronemeijer:

    Hoi Rosa!
    Goed om van je te horen! Klinkt heel leuk allemaal! Zal idd wel ff wennen zijn in zo'n weeshuis... Maak er wat moois van en vergeet niet te genieten! Ben benieuwd naar de rest van je verhalen!
    XXX Reneetje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 1795

Voorgaande reizen:

02 Juli 2014 - 26 Augustus 2014

Tanzania

Landen bezocht: